POS eszközök, eladáshelyi reklám – Mit jelent? Miért fontos?

POS eszközök, eladáshelyi reklám – Mit jelent? Miért fontos?

POS, POP marketing , POS eszközök, reklámok és anyagok – mit jelentenek ezek a furcsa rövidítések? Leplezzük le most együtt az értékesítés helyén történő marketing stratégiáját és az eladáshelyi reklámeszközöket némi humorral!

Mielőtt a POP és POS rövidítések  jelentésére térnénk, hagy invitáljuk önt egy kis bevásárló körútra – persze csak virtuálisan!

Menjünk rögtön a pénztárhoz, ahol be kell állnunk egy hosszú sorba. Mivel az előttünk álló háta meglehetősen unalmas, elkezdünk kicsit körülnézni. 

Az édességek, rágcsálnivalók hívogatóan emlékeztetnek arra, hogy éhesek vagyunk. Mivel pont kéznél vannak a színes karton állványon a kis szelet csokik, gyorsan beteszünk a kosárba egyet vagy inkább kettőt (hiszen akciós). Ugyanígy a szomszédos pénztárnál is megkívánta egy kis karon ülő gyerek a Kinder tojást, mivel nagyon jól tudja, hogy nemcsak finom, hanem meglepetés játékot is rejt, ezért elkezd sírni érte. Az anyuka némi gyenge tiltakozás után gyorsan lekapja a csokitojást, csakhogy hagyja végre abba a kicsi a vergődést! Hát ez izzasztó! Még jó, hogy üdítő is található a pénztárnál a hatalmas márkajelzéssel ellátott hűtőben. Igaz kicsit drágább mint a hűtetlen nagy kiszerelés, de nekünk most kell. Legszívesebben egyből ki is bontanánk, de helyette inkább homlokunkhoz szorítjuk pár másodpercre, aztán mehet a kosárba.  

Ó, a legújabb celebpletykák: ez a magazin itt az állványon érdekesnek tűnik. Ha már ennyit kell várni, akár  el is olvashatunk egy cikket, de sajnos nincs idő rá, mert mi jövünk lassan, ezért a többi fontos zsákmánnyal együtt ezt is a pénztárszalagra helyezzük. A hangosbemondó felhívja a figyelmünket, hogy a pontgyűjtő kártyánkkal még ma utoljára akciósan, féláron megszerezhetjük azt a késkészletet, amit – zárójelben megjegyezve – máshol eleve ennyiért, bármikor megkaphatunk. Miután a kihagyhatatlan ajánlatot pont az orrunk elé nyomták, még épp időben – nehogy lemaradjunk – a többi “nélkülözhetetlen” termékhez csapjuk a készletet. Az összeg, amit ki kell fizetni, kicsit szíven üt, de legalább “akciósan” vásároltunk.

Mit jelent a POS és POP rövidítés?

Az előbbi jelenetben leírtak elég szemléletesen kifejezik a POS illetve POP marketing eszközeit. A POS a Point of Sale angol kifejezés rövidítése. Magyarul értékesítési pont, eladáshelyi reklámeszközök, eladáshelyi reklámozás az elterjedt fordítás. A POP pedig a Point of Purchase rövidítése. Jelentése: vásárlási pont, vásárláshelyi reklám. Mindegy melyiket használjuk. 

Az értékesítési pont (POS) vagy a vásárlás pontja (POP) az az idő és hely, ahol a kiskereskedelmi tranzakció befejeződik. Ez  általában az a hely, ahol az ügyfél fizet a kereskedőnek áruért cserébe vagy egy szolgáltatás nyújtása után. 

 

A POP-POS marketing lényege

Mivel az eladáshelyi reklámozás során történik a termék vagy szolgáltatás bemutatása és felkínálása, így a reklámeszköz épp ott fejti ki hatását, ahol maga a termék is található, így hatékonyan vezet  impulzusvásárlásokhoz. 

Az eladáshelyi reklámozás a bolti marketingnél elsősorban a pénztárgép körül forog – bár egy vállalkozás értékesítési pontja lehet egy tárgyalóasztal vagy egy internetes oldal is – ez a kiskereskedelmi és éttermi környezet alapvető marketingeszköze.

POS eszközök és anyagok

POS eszközök  legfontosabb célja a figyelemfelkeltés és a vásárlási vágy kialakítása. Az eladáshelyi reklámeszközök rendeltetés, forma és anyag tekintetében igen változatosak lehetnek. A lényeg, hogy mágnesként vonzzák a tekintetet. 

asztalmatrica

 

A kültéri és beltéri üzletdekoráció, a bolti (trade) marketing számos eleme lehet a figyelemfelkeltés eszköze:

 

  • a polcról kiugró, fityegő táblácskák, belógók (wobblerek)
  • polcok szegélyének felületét kihasználó promóciós csíkok
  • plakátok
  • matricák
  • pénzvisszaadó tálcák
  • megállító táblák
  • plakátok
  • transzparensek
  • padlómatricák
  • tálcareklámok
  • bevásárlókocsi reklámok
  • kóstoltatások
  • termékbemutatók
  • hangos reklámok
  • videók
  • gondolák
  • vitrinek
  • hűtők
  • promóciós karton állványok, displayek

 

POS eszközök: display vagy árukínáló állvány

 

Ha nem is tudjuk, hogy mit jelent hirtelen a display, biztos, hogy láttunk már ilyet. Az áruházakban általában a sorok végén vagy a pénztár mellett helyezkedik el, és már messziről láthatjuk a színes és feltűnő nagy márkajelzéssel ellátott állványt, amibe szinte akaratlanul is beleütközünk. A display eladáshelyi reklámhordozónak tekinthető.  Úgy mutatja be a terméket, hogy közben kiemeli a márkát.

A POS display vagy árukínáló állvány célja, hogy felhívja az ügyfelek figyelmét az új vagy leárazott termékekre, vagy például a szezonális és ünnepi árucikkekre. Gyakran alkalmazzák kiállításokon és rendezvényeken is mint figyelemfelkeltő és termékbemutató eszközt. 

A displayek funkcióban, méretben és dizájnban az egyedi megrendelői elvárásoknak megfelelően készülnek rendszerint plexi, fa, fém vagy üveg felhasználásával. 

POS eszközök, eladáshelyi reklám

 

A POS display lehet:

 

  • pult
  • fali display
  • nagyméretű álló padló display
  • kisméretű asztali display
  • stb.

POS eszközök, eladáshelyi reklám - Mit jelent

Bármi is legyen az igény: eladáshelyi reklámeszközök, POS displayek, árukínálók tervezése, gyártása, teljeskörű kivitelezése…

Segítünk ötlete megvalósításában! Ossza meg velünk elképzeléseit ITT! ,

Blackbox Produkciós Ház 

Ahol az ötlet, a terv és a megvalósítás

egy helyen történik!