POS eszközök, eladáshelyi reklám – Mit jelent? Miért fontos?
POS, POP marketing , POS eszközök, reklámok és anyagok – mit jelentenek ezek a furcsa rövidítések? Leplezzük le most együtt az értékesítés helyén történő marketing stratégiáját és az eladáshelyi reklámeszközöket némi humorral!
Mielőtt a POP és POS rövidítések jelentésére térnénk, hagy invitáljuk önt egy kis bevásárló körútra – persze csak virtuálisan!
Menjünk rögtön a pénztárhoz, ahol be kell állnunk egy hosszú sorba. Mivel az előttünk álló háta meglehetősen unalmas, elkezdünk kicsit körülnézni.
Az édességek, rágcsálnivalók hívogatóan emlékeztetnek arra, hogy éhesek vagyunk. Mivel pont kéznél vannak a színes karton állványon a kis szelet csokik, gyorsan beteszünk a kosárba egyet vagy inkább kettőt (hiszen akciós). Ugyanígy a szomszédos pénztárnál is megkívánta egy kis karon ülő gyerek a Kinder tojást, mivel nagyon jól tudja, hogy nemcsak finom, hanem meglepetés játékot is rejt, ezért elkezd sírni érte. Az anyuka némi gyenge tiltakozás után gyorsan lekapja a csokitojást, csakhogy hagyja végre abba a kicsi a vergődést! Hát ez izzasztó! Még jó, hogy üdítő is található a pénztárnál a hatalmas márkajelzéssel ellátott hűtőben. Igaz kicsit drágább mint a hűtetlen nagy kiszerelés, de nekünk most kell. Legszívesebben egyből ki is bontanánk, de helyette inkább homlokunkhoz szorítjuk pár másodpercre, aztán mehet a kosárba.
Ó, a legújabb celebpletykák: ez a magazin itt az állványon érdekesnek tűnik. Ha már ennyit kell várni, akár el is olvashatunk egy cikket, de sajnos nincs idő rá, mert mi jövünk lassan, ezért a többi fontos zsákmánnyal együtt ezt is a pénztárszalagra helyezzük. A hangosbemondó felhívja a figyelmünket, hogy a pontgyűjtő kártyánkkal még ma utoljára akciósan, féláron megszerezhetjük azt a késkészletet, amit – zárójelben megjegyezve – máshol eleve ennyiért, bármikor megkaphatunk. Miután a kihagyhatatlan ajánlatot pont az orrunk elé nyomták, még épp időben – nehogy lemaradjunk – a többi “nélkülözhetetlen” termékhez csapjuk a készletet. Az összeg, amit ki kell fizetni, kicsit szíven üt, de legalább “akciósan” vásároltunk.
Mit jelent a POS és POP rövidítés?
Az előbbi jelenetben leírtak elég szemléletesen kifejezik a POS illetve POP marketing eszközeit. A POS a Point of Sale angol kifejezés rövidítése. Magyarul értékesítési pont, eladáshelyi reklámeszközök, eladáshelyi reklámozás az elterjedt fordítás. A POP pedig a Point of Purchase rövidítése. Jelentése: vásárlási pont, vásárláshelyi reklám. Mindegy melyiket használjuk.
Az értékesítési pont (POS) vagy a vásárlás pontja (POP) az az idő és hely, ahol a kiskereskedelmi tranzakció befejeződik. Ez általában az a hely, ahol az ügyfél fizet a kereskedőnek áruért cserébe vagy egy szolgáltatás nyújtása után.
A POP-POS marketing lényege
Mivel az eladáshelyi reklámozás során történik a termék vagy szolgáltatás bemutatása és felkínálása, így a reklámeszköz épp ott fejti ki hatását, ahol maga a termék is található, így hatékonyan vezet impulzusvásárlásokhoz.
Az eladáshelyi reklámozás a bolti marketingnél elsősorban a pénztárgép körül forog – bár egy vállalkozás értékesítési pontja lehet egy tárgyalóasztal vagy egy internetes oldal is – ez a kiskereskedelmi és éttermi környezet alapvető marketingeszköze.
POS eszközök és anyagok
POS eszközök legfontosabb célja a figyelemfelkeltés és a vásárlási vágy kialakítása. Az eladáshelyi reklámeszközök rendeltetés, forma és anyag tekintetében igen változatosak lehetnek. A lényeg, hogy mágnesként vonzzák a tekintetet.
A kültéri és beltéri üzletdekoráció, a bolti (trade) marketing számos eleme lehet a figyelemfelkeltés eszköze:
- a polcról kiugró, fityegő táblácskák, belógók (wobblerek)
- polcok szegélyének felületét kihasználó promóciós csíkok
- plakátok
- matricák
- pénzvisszaadó tálcák
- megállító táblák
- plakátok
- transzparensek
- padlómatricák
- tálcareklámok
- bevásárlókocsi reklámok
- kóstoltatások
- termékbemutatók
- hangos reklámok
- videók
- gondolák
- vitrinek
- hűtők
- promóciós karton állványok, displayek
POS eszközök: display vagy árukínáló állvány
Ha nem is tudjuk, hogy mit jelent hirtelen a display, biztos, hogy láttunk már ilyet. Az áruházakban általában a sorok végén vagy a pénztár mellett helyezkedik el, és már messziről láthatjuk a színes és feltűnő nagy márkajelzéssel ellátott állványt, amibe szinte akaratlanul is beleütközünk. A display eladáshelyi reklámhordozónak tekinthető. Úgy mutatja be a terméket, hogy közben kiemeli a márkát.
A POS display vagy árukínáló állvány célja, hogy felhívja az ügyfelek figyelmét az új vagy leárazott termékekre, vagy például a szezonális és ünnepi árucikkekre. Gyakran alkalmazzák kiállításokon és rendezvényeken is mint figyelemfelkeltő és termékbemutató eszközt.
A displayek funkcióban, méretben és dizájnban az egyedi megrendelői elvárásoknak megfelelően készülnek rendszerint plexi, fa, fém vagy üveg felhasználásával.
A POS display lehet:
- pult
- fali display
- nagyméretű álló padló display
- kisméretű asztali display
- stb.
Bármi is legyen az igény: eladáshelyi reklámeszközök, POS displayek, árukínálók tervezése, gyártása, teljeskörű kivitelezése…
Segítünk ötlete megvalósításában! Ossza meg velünk elképzeléseit ITT! ,
Blackbox Produkciós Ház
Ahol az ötlet, a terv és a megvalósítás
egy helyen történik!